kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa rusza po raz trzeci
2010/4/17 0:46:31

Już po raz trzeci rusza Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3”, której celem jest promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych, świadomości antykoncepcyjnej oraz świadomego planowania rodziny. Na potrzeby III edycji kampanii CBOS przeprowadzi badanie dotyczące sytuacji dziadków – rodziców młodocianych rodziców. Akcje edukacyjne w ramach tzw. Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa tradycyjnie odbędą się w 5 miastach Polski. Tym razem Kampania odwiedzi Zieloną Górę, Kraków, Katowice, Kielce i Rzeszów.

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa jest odpowiedzią na potrzeby społeczne. Przeprowadzone w ubiegłych latach w ramach kampanii badania we współpracy z Centrum Badania Opinii Społecznej* wykazały, że ponad 51% młodych Polaków uważa, że edukacja na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca.

Również młodociane matki** przyznają, patrząc z perspektywy czasu, że ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca. Prawie wszystkie uczestniczki badania uważają, że dziewczyny powinny być lepiej poinformowane o życiu seksualnym. Wg nich najważniejsza rola w tym zakresie przypadać powinna rodzicom, zwłaszcza matce oraz szkole, gdzie lekcje powinny być obowiązkowe.

„W tym roku zdecydowaliśmy się na zbadanie wraz z CBOS sytuacji dziadków - rodziców młodocianych rodziców. Wyniki badań pozwolą sporządzić obraz zjawiska młodocianego rodzicielstwa z perspektywy rodziców osób, które jako niepełnoletnie zostały rodzicami” – mówi Magdalena Bober, z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii – „Celem naszej kampanii jest promocja świadomego planowania rodziny oraz wiedzy o antykoncepcji, aby rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa”.

Natłok informacji i powszechne poruszanie przez media tematów związanych z seksem nie sprzyja rzetelnej edukacji seksualnej. Młodzi ludzie odczuwają brak kompetentnej wiedzy dotyczącej ich seksualności i antykoncepcji. Przekaz, jaki otrzymują, jest często niepełny i pozbawiony szerszego kontekstu (m.in. społecznego jak i emocjonalnego).

„Potrzeba edukacji i konieczność kontynuacji działań edukacyjnych nt. odpowiedzialnych zachowań seksualnych jest nieustanna. Towarzystwo Rozwoju Rodziny po raz kolejny z dużym zaangażowaniem włącza się do Kampanii” – mówi dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Zorganizowane w ubiegłych latach akcje edukacyjne w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa w Białymstoku, Krakowie, Olsztynie, Łodzi, Poznaniu, Toruniu, Gdańsku, Wrocławiu, Lublinie cieszyły się dużym zainteresowaniem. W tym roku akcje świadomościowe odbędą się w kolejnych 5 miastach:
* 23 maja w Zielonej Górze (plac Bohaterów Westerplatte)
* 30 maja w Krakowie (Mały Rynek),
* 6 czerwca w Katowicach (parking przed Galerią Silesia City Center)
* 13 czerwca w Kielcach (Plac Artystów)
* 20 czerwca w Rzeszowie (Rynek Główny)

Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa uwzględnia w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka oraz Dzień Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o sprawach, które mają wpływ na kształtowanie szczęśliwej rodziny.
W ramach każdego spotkania w namiocie Kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów: ginekologów i/lub seksuologów. Organizatorzy przewidują dystrybucję materiałów edukacyjnych
w postaci broszury „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę”. Dodatkowo młodzież będzie mogła wziąć udział w quizach edukacyjnych, a dzieci w zabawach dotyczących tematu rodziny pod opieką animatora.

Podobnie jak w ubiegłych latach, patronat honorowy nad Kampanią objęły Polskie Towarzystwo Rozwoju Rodziny oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Partnerem strategicznym Kampanii jest firma Gedeon Richter – patron świadomego rodzicielstwa.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: antykoncepcja, świadome rodzicielstwo


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »